24-05-2011 17:21 tarihinde, zekeriya akyildiz yazdı:

Merhabalar,
> Merhaba,
> Adım adım aşağıdakileri kontrol ederseniz sorun çözülür.
>
> 1. Relay mail : Kullanıcılar ve IP'ler relay olarak mail
> gönderemesinler. Belki sunucunuz spam mail basıyordur, relay açık
> diye. (Mail basmak ne ise artık ?)
Qmail-toaster kullanıyorum bu relay durumunu nasıl sorgulayabilirim?
Kurulumdan kapalı mıdır açık mı?

> 2. DNS Kayıtları: DNS kayıtlarınızda MX, PTR, A ,TXT, SPF kayıtlarına
> dikkat edin. SPF kaydında kim mail alır kim gönderir, PTR doğrumu
> kontrol edin.
Tüm bu ayarlarını yapmış ve TTNT'e falan kayıtların açıldığını biliyorum.

> 3. RBL kullanın: Mail alıp gönderirken RBL listelerine spam
> listelerine sizde üye olun. Ne alıp gönderiyorsunuz kontrol edin.

İşin garibi aşağıdaki siteden kontrolünü yapıyorum ve sunucumuz temiz
görünüyor...

http://www.mxtoolbox.com/SuperTool.aspx

> 4. SPAM listelerine bilgi : Bütün bu işlemleri çok kısa sürede yapın !
> Yoksa daha büyük spam listelerine girerseniz  (6 ayda yenilenen,
> güvenli spam listesi adı her neyse işte) bu sorundan kurtulmanız
> okadar uzun sürer.

Yukarıda belirttiğim gibi listelerde görünmüyoruz. Ancak Thunderbird
üzerinde IMAP hesabı oluştururken "Güvensiz site. Emin misiniz?..."
şeklinde uyarı veriyor sürekli...

--
Kolay gelsin,
Mucip:)