24-05-2011 17:29, Mucibirahman İLBUĞA yazmış:
> 24-05-2011 17:21 tarihinde, zekeriya akyildiz yazdı:
>
> Merhabalar,

> Qmail-toaster kullanıyorum bu relay durumunu nasıl sorgulayabilirim?
> Kurulumdan kapalı mıdır açık mı?

Ayarları değiştirmediysen o kısımda sorun yok :)
> Tüm bu ayarlarını yapmış ve TTNT'e falan kayıtların açıldığını biliyorum.
PTR yi ttnet yapar diğerleri senin DNS sunucunda yada DNS hizmeti
aldığın tarafta çözülmesi gereken şeyler

> İşin garibi aşağıdaki siteden kontrolünü yapıyorum ve sunucumuz temiz
> görünüyor...
>
> http://www.mxtoolbox.com/SuperTool.aspx
Orada temiz olabilir ama M$ forefont diye güvenlik duvarı gibi bir şey
çıkardı eski adı ISA idi. Galiba onunla ilgili bir durum var. Karşı
taraf kuvvetle muhtemel forefont arkasında exchange çalışıtıyor yada
exchange'e forefont için kullanılan rbl hizmetlerini eklemiş... Kısaca
M$ rbl işine de el atmış gibi görünüyor, yani m$ ile çözmen gereken bir
durum gibi, mxtoolbox ne yapsın :)

> Yukarıda belirttiğim gibi listelerde görünmüyoruz. Ancak Thunderbird
> üzerinde IMAP hesabı oluştururken "Güvensiz site. Emin misiniz?..."
> şeklinde uyarı veriyor sürekli...

ssl sertifikası ile ilgili bir durum, önemli değil. Önemli diyorsan
kendi ürettiğin sertifika yerine belli kurumların imzalıdığı bir
sertifika kullanman lazım. Tabii bu adamlar da para istiyorlar :)

Smarthost iyidir hoştur, adsl hattından mail server çalıştıranlar için
ideal çözümdür..

saygılar