/ içi n küçük bir yer ayırıp geri kalanı başka bir dizine mount edince
oluyor fakat ben swapden sonra diskin kalan bütün bölümü / olarak yapmak
istiyorum.

Atıf bey;  sizin dediginizden şunumu anlamam gerekiyor. ilk önce normak
olarak  (/ 2 Tb kadar) kurup boş olan kısmı  (/)  gpt ile ilavemi  yapmam
gerekiyor.