27 Kasım 2015 11:50 tarihinde Özgür Kılıçaslan <ozgurkilicas...@gmail.com>
yazdı:

> Merhaba,
>
> UEFI Bios'a sahip bir bilgisayara dual boot olarak Windows 8 ve Ubuntu
> 14.04 kurmaya çalışıyorum. Windows 8 kuruluydu bilgisayarda. Ubuntu için 2
> partition açtım ve birisine / bağladım, dğeri de takas alanı oldu. Ve bir
> şekilde Windows'un da (birden fazla seçenekle) içinde yer aldığı bir grub
> menüsüne sahip oldum. Ama menüden Windows seçeneklerinden birisini seçip
> bilgisayarı Windows'tan açınca grub menüsü kayboluyor ve grub'ı tekrar
> tekrar yüklemek zorunda kalıyorum.
>
> Windows 8'in grub'ın üzerine yazıp durması normal mi?

Merhaba,

[Çözüldü]
İki işletim sistemi de kurulduktan sonra Windows'ta yönetici haklarıyla şu
satırın çalıştırılması gerekiyormuş:

bcdedit /set {bootmgr} path \EFI\ubuntu\grubx64.efi

Windows'a da bundan sonra senin boot manager'ın Ubuntu'nunki demiş oluyoruz
böylece.

--
*Görünen*, *gerçek olsaydı bilime* gerek kalmazdı.