Merhabalar,
Freebsd üzerinde qmail koşan bir sunucum var. Zaman zaman bad block hatası
basıyor ve sunucu inanılmaz derecede yavaşlıyor. Doğal olarak qmail kuyruğum
şişiyor ve imap gibi servisler yanıt vermiyor.
Hata şu şekilde;
"Free(8136108) bad block. (memtop = 825b000 membot = 813172c)free(8007325)
below bottom of memory. (memtop = 825a000 membot = 813172c)"
Disk üzerinde badsector yok. Diski fsck ile taradım bir iki dosyada tutarsızlık
bulup düzelttiğini söyledi. Daha sonra tekrar taradım ve herhangi bir sorun
bulamadı. Ram ile ilgili olduğunu düşünüp, ramtest ile ramleri taradım fakat
onda da herhangi bir problem görünmüyor. Bu sıkıntıyı her zaman çıkarmıyor.
Bazen 3-4 günde bir bazen bir saatte bir. Aradım fakat dişe dokunur bir çözüm
bulamadım. Konuyla ilgili fikir verebilecek arkadaşlara şimdiden teşekkür
ederim.
Saygılar...