On Mon, 13 Aug 2018 at 17:33, novek <no...@openmail.cc> wrote:

> YURTDIŞI VPN  kullanım şirketin bilgisayarlarını bu vpn ustundne
> çıkartırsanız internette gozukucek ipniz yurtdısında oldugundan tc
> kanunları sizi baglamaz. :)

VPN kullanimini cozum olarak goremiyorum.
Firma hala Turk yasalarina bagli kalmakla yukumlu bir firma ise erisim
sagladigi adreslerin bir onemli olmamali. Bilakis bu durumisi daha da
karmasiklastirir. Kisisel verilerin yurtdisi kaynaklari uzerinden
aktarilmasi maddesine dahi ters dusebilir. Tabiki VPN aynizamanda bir proxy
degilse coksorun olmayacaktir ama bir cozum de olmayacaktir.

*Kişisel verilerin yurt dışına aktarılması MADDE 9- (1) Kişisel veriler,
ilgili kişinin açık rızası olmaksızın yurt dışına aktarılamaz.  *

Hukuk alaninda calismiyorum ancak bu yasayi ve Avrupa'daki yasayi yakindan
takip ediyorum. Firmalarin hazir olmalari konusunda detaylica egitim alip
bir kac defa gecis surecini yonettim. Yasadan kacis yolunu bulmaya calismak
oldukca riskli. Kaldiki kisisel veri sakliyorsaniz zaten bu yasayi coktan
ciddiye almaniz gerekmeteydi. Aslinda mevzuat cok acik.  Gerekli onlemler
alinmali ve olasi bir sizintida firma kendini savunabilmeli.

Kolay olmadiginin ve cok fazla gelistirme masrafi getirdiginin farkindayim.
Bu durumda mumkun oludugnca *veri kucultmesi *yapanizi ve gelistirme
masrafinizi buna dogru orantili azaltmanizi oneririm.

Hasan Tayyar BEŞİK
http://hasantayyar.net <http://www.hasantayyar.net/>
<http://www.linkedin.com/in/hasantayyar> <http://twitter.com/htayyar>