Tue, 07 Mar 2017 09:51:02 +0000, yaşar tunçez <ytun...@gmail.com> :

> Mail sunucu olarak çalışacak sunucuda (centos 7) mailbox ların
> tutulacağı disk alanlarını 3 adet 1 TB lık disk vererek ayarlamayı
> düşünüyorum. Bu diskleri hepsini tek bir volume group altında (lvm)
> mı oluşturayım ayrı ayrı mı yapılandırayım
> Bu hususta En iyi uygulama nasıl olur

3 adet diski (donanım) RAID olarak birleştirirseniz, işletim sistemi onu
tek disk olarak görecektir. Daha sonra o tek diski LVM olarak
ayarlayabilirsiniz.

LVM diski -gerektiğinde- büyütmek için ve yedekleme için çok avantajlı.
Ancak zaten sıfırdan birleştireceğiniz diskleri donanım düzeyinde RAID
olarak birleştirmek daha mantıklı olacaktır.

                   Doruk

--
Özgür Yazılım A.Ş. ~ #
http://www.ozguryazilim.com.tr