From: linux-boun...@liste.linux.org.tr
[mailto:linux-boun...@liste.linux.org.tr] On Behalf Of yaşar tunçez
Sent: Tuesday, March 07, 2017 6:41 PM
To: Linux <linux@liste.linux.org.tr>
Subject: [Linux] Re: Lvm disk

Bu sunucu sanal sunucu. Sanal sunucuya atayacağım mailbox'ları tutacağım diski
direk 3 TB olarak atayabilirim. Mail hesaplarını da açarken atıyorum A
firmasının mail hesapları 1. diskte, B firmasının mail hesapları 2. diskte
tutulsun demek istiyorum ki bu durumda mail trafiği daha yüksek olan firmanın
mailbox'larını daha hızlı datastore'a migrate edebileyim v.s.

LVM kullanmak istememin nedeni Doruk Hocam'ın da söylediği gibi diski
genişletmem gerektiğinde bu işin lvm ile kolaylıkla yapılabilmesi. Bu durumda
volume grup oluştururken bu disklerin üçüyle tek bir volume grup mu oluşturayım;

vgcreate vg_mailbox /dev/sdaX /dev/sdaY /dev/sdaZ

yoksa her bir diski ayrı ayrı volume group mu oluşturayım:

vgcreate vg_mailbox01 /dev/sdaX
vgcreate vg_mailbox02 /dev/sdaY

lvm tarafında bu zamana dek sadece disk genişleme işlemi yaptığım için ileride
bu iş için benim için hangisinin daha uygun olduğunu bilemedim. Bu iki
kullanımın avantaj / dezantajları ne olabilir ? Önerilen nedir?

7 Mart 2017 15:07 tarihinde Doruk Fisek
<dfi...@ozguryazilim.com.tr<mailto:dfi...@ozguryazilim.com.tr>> yazdı:
Tue, 07 Mar 2017 09:51:02 +0000, yaşar tunçez
<ytun...@gmail.com<mailto:ytun...@gmail.com>> :

> Mail sunucu olarak çalışacak sunucuda (centos 7) mailbox ların
> tutulacağı disk alanlarını 3 adet 1 TB lık disk vererek ayarlamayı
> düşünüyorum. Bu diskleri hepsini tek bir volume group altında (lvm)
> mı oluşturayım ayrı ayrı mı yapılandırayım
> Bu hususta En iyi uygulama nasıl olur

3 adet diski (donanım) RAID olarak birleştirirseniz, işletim sistemi onu
tek disk olarak görecektir. Daha sonra o tek diski LVM olarak
ayarlayabilirsiniz.

LVM diski -gerektiğinde- büyütmek için ve yedekleme için çok avantajlı.
Ancak zaten sıfırdan birleştireceğiniz diskleri donanım düzeyinde RAID
olarak birleştirmek daha mantıklı olacaktır.

                   Doruk

--
Özgür Yazılım A.Ş. ~ #
http://www.ozguryazilim.com.tr

######################################################################
Dikkat:

Bu elektronik posta mesaji kisisel ve ozeldir. Eger size
gonderilmediyse lutfen gondericiyi bilgilendirip mesaji siliniz.
Firmamiza gelen ve giden mesajlar virus taramasindan gecirilmekte,
guvenlik nedeni ile kontrol edilerek saklanmaktadir. Mesajdaki
gorusler ve bakis acisi gondericiye ait olup Aselsan A.S. resmi
gorusu olmak zorunda degildir.

Attention:

This e-mail message is privileged and confidential. If you are
not the intended recipient please delete the message and notify
the sender. E-mails to and from the company are monitored for
operational reasons and in accordance with lawful business practices.
Any views or opinions presented are solely those of the author and
do not necessarily represent the views of the company.