Evet ACL işime yarar
Teşekkürler
ACL nedir daha önce bilmiyordum
Dezavantajı: anladığım kadarı ile ilgili filesystem bunu destekleyecek
şekilde mount edilmeli

Birde size yazarken kendi soruma kendi cevabımı buldum
Sıfırdan bir grup yaratıp buna tomcat ve filebeat kullanıcılarını eklemek
Sonrasında ilgili log klasörün grup sahipliğine yeni yarattığım grubu atamak
Dezavantajı: uygulamanın yarattığı klasörün yetkisini değiştirmiş oldum.
Belki bu uygulamada bir soruna sebep olabilir.