SZABO Zsolt wrote:
> Egy ext2/3 fs-en belul, hogyan tudom megakadalyozni, hogy ket processz
> egyidejuleg read-write modon ferhessen hozza egy file-hoz?
> Neztem a mount 'mand' opciojat es az fcntl leirasat, ami szerint a
> 'mand' mellett az adott file-ra set-GID bit kell, de ne legyen
> vegrehajthato (chmod g-x, chmod g+s). Ennek ellenere probaltam mc-vel
> szerkeszteni, meg bele cat-olni egyszerre, es ment gond nelkul.

Ez nem jelent semmit. mc megnyitja a fajlt, kiolvassa a tartalmat,
beteszi az editorba, majd bezarja. Ha mentesz, megint megnyitja,
beleirja a memoriabol a szerkesztett szoveget, majd bezarja. Szoval nem
tartja nyitva folyamatosan. Ha birod lemezterulettel, probald meg mc-vel
megnyitni *mikozben* megy bele a cat.