On Thu, Apr 27, 2006 at 11:53:47PM +0200, Nagy Gabor wrote:

> Csak nem AltGr-kent.
>
> Nekem amerikai kiosztassal ezt mondja:
>
> KeyPress event, serial 28, synthetic NO, window 0x1c00001,
>     root 0x4c, subw 0x0, time 1091626, (149,156), root:(153,183),
>     state 0x0, keycode 113 (keysym 0xffea, Alt_R), same_screen YES,
>     XLookupString gives 0 bytes:
>     XmbLookupString gives 0 bytes:
>     XFilterEvent returns: False

Ami tokeletesen rendben is van, mert egy igazi amerikai billentyuzeten
nincs "AltGr" nevu gomb. Ellenben ketto "Alt" nevu gomb van rajta.

Ha az egyik "Alt"-ot felaldozva azt szeretned, hogy a pl. a jobb oldali
mukodjon ugy, mint a magyar billentyuzeten az "AltGr", akkor add meg az
XkbOptions-ban a "grp:switch" opciot (ha pedig a bal oldali "Alt"-ot
akarod felaldozni, akkor a "grp:lswitch"-et).

> magyar kiosztassal ezt:
>
> KeyPress event, serial 32, synthetic NO, window 0x1c00001,
>     root 0x4c, subw 0x0, time 1098576, (149,156), root:(153,183),
>     state 0x0, keycode 113 (keysym 0xfe03, ISO_Level3_Shift), same_screen YES,
>     XLookupString gives 0 bytes:
>     XmbLookupString gives 0 bytes:
>     XFilterEvent returns: False
>
> Ugyanarra a gombra.

Ami szinten tokeletesen rendben van, mert magyar billentyuzeten van
"AltGr" nevu gomb (cserebe viszont nincs jobb oldali "Alt" gomb). A
dolog pikanteriaja, hogy a magyar "AltGr" tortenetesen ugyanazt a
hardware kodot generalja, mint az amerikai billentyuzeten a jobb oldali
"Alt", de ettol meg a ketto logikailag NEM ugyanaz a gomb. Ha ezt
megerted, akkor az xkb mar nem is annyira bonyolult :-)

Szoval szerencsetlen keyboard driver csak a hw kodokat latja, ezekbol
viszont egyaltalan nem derul ki, hogy valojaban milyen felirat van az
adott kodot generalo gombra rajzolva, illetve logikailag milyen funciot
kellene az adott gombnak ellatnia. Igy ezeket az informaciokat kenytelen
vagy expliciten megmondani az xkb-nek az XkbLayout ill. XkbOptions
hasznalataval.

> Tehat a jobb alt gomb mukodik elektronikusan, de nem jo, amit general.

Dehogynem jo. Pont azt generalja, amire a layout megadasaval kerted. "A
szamitogep nem az elvarasaid, hanem a parancsaid szerint mukodik".

Gabor