Szia,

Hat, ez distro-flame szagu, de megprobalok valaszolni.

On Wed, 6 Sep 2006, Nextra wrote:

> Milyen különbségek vannak az úgynevezett "felhasználóbarát" linux
> rendszerek és a debian között?

Semmi, a debian felhasznalobarat.

> Miért nézik le a debian felhasználók a kényelmesebb rendszereket?

Nem nezik le.

> Miért baj az ha valaki grafikus felületet használ?

Nem baj, en is hasznalok grafikus feluletet.
Az biztos, hogy rendszer adminisztracio celjara nem is igazan alkalmas a
grafikus felulet.

Ez nem lenezes az ubuntu, uhu, redhat fele, csak teny.

> Azt is észrevettem, ha valamely rendszer nem debian alapú, akkor az már
> régen rossz.

A debianban az a rossz es a jo, hogy rendkivul konzervativ. Finoman
fogalmazva se sietnek uj csomagok berakasaval. De egy stable debian
barmikor kibirja az upgrade-et, nem borul meg tole.

Ezen kivul sokak szerint a debian a legkevesebb energiaval karbantarthato
rendszer. Errol sokat lehetne regelni, de van olyan gepem, amire anno
debian 1.3 ment fol. Azota mar 3.1 van rajta, es egyszer sem kellet ujra
telepiteni. Sok elterjedt, sot penzes, tamogatott rendszerrel sem lehet
ezt megcsinalni.

Szem elott kell tartani, hogy mire kell neked a gep. Ha van 1 geped, amin
linuxolsz, akkor mindegy, mivel csinalod. Ha egy kis ceg 1-2 szervererol
van szo, akkor majdnem mindegy. De ha egy napgyob cegnel, fejenkent 40-50
szervert kell karbantartanod, akkor mar kezd egyre fontosabb lenni a
dolog.

Udv,
 LAJBER Zoltan               Szent Istvan Egyetem,  Informatika Hivatal
  Experience is something you don't get until just after you need it