2006. szeptember 06. szerda 15.51 dátummal FriedZoltán ezt írta:

> A linux soft raid-hez nem kell a vinyok mereteinek megegyezniuk,
> mert nem az egesz vinyot tukrozod (leven csak 2 vinyod van), hanem
> particionkent.

Bocsánat, hogy kicsit eltérek a tárgytól, de erről jutott eszembe,
hogy épp a minap magyarázta nekem valami boltos, hogy HW Raid
esetében a két vinyónak teljesen azonosnak (márkán belül is azonos
szériának) kell lennie, amivel én nem értek egyet, de biztos ami
biztos alapon itt is feltenném a kérdést...
Ugyanis egy 120G-s Samsungom tönkrement, amit remélhetőleg garanciában
cserélnek, viszont a tönkrement vinyó helyett a szervíz által
felkínált helyett szeretnék inkább egy 250G-s Hitachi-t kapni/venni -
nyilván értékegyeztetéssel -, a másik 250G-s Samsungom mellé, amit
egy ITE8212 raid vezérlővel raid1-be tennék.
Namost szerintem, ha a geometria nem teljesen azonos két vinyó között,
maximum veszítek, pontosabban nem tudok kihasználni néhány
megabájtot, ami a klaszterszám picinyke eltéréséből adódik, de ezen
kívül semmi baj sem történhet.
Jól gondolom?

Üdv,
kjt