Sziasztok,

> Annak idejen en ilyemiket csinaltam:
> http://gatling.ikk.sztaki.hu/~kissg/plan/terabyte/

  En most szivtam orbitalisat, mert probaltam 4T koruli rendszert
osszerakni (hosszu, miert, de egy Neconas HW RAID doboz).

  Alapvetoen a 2T hatar atlepese egy nagyon nem trivialis feladat,
sok buktatoval:

- SCSI vagy mukodik vele, vagy nem (64 bites blokk cimzes kell, ami
  csak nehany kartyan tamogatott).
- LUN cimzessel is lehetnek problemak (nekem kapasbol nem talalta meg
  a LUN=1 diszket, de turkalas helyett atraktam masik SCSI Id-re).
- Ha megis mukodik, akkor sem trivialis particionalni. Jo oreg MS-DOS
  particios tabla nem kepes kezelni 2T felett, az uj particios tabla
  mechanizmus tooljai meg nekem elszallnak egy float point erroral
  (igen, kivettem a CD-t).
- 2.6.x kernellel az LVM segitsegevel le tudtam kezelni (2T alatti
  diszkek osszefuzese). Ez 2.4.x kernellel nem megy igazan.
- File systemb sem trivialis, ext[23] peldaul 8T felett nem eletbiztositas
  es 16T felett nem kezeli.
- NFS-t nem probaltam (nekem nem kell, azota mar uton van a doboz a
  vegleges helyere).

  Szoval megint sikeresen megleptek a software fejlesztoket a hardware
fejlesztok...

Gyula