linux42 wrote:
> 1) Van egy laptopom, amin a Linux mellett van egy particion
> egy XP is. Neha
> szukseges hasznalnom. Azt szeretnem, hogy Linuxbol elinditva
> valamifele
> emulacios kornyezetben, az eredeti particiojarol az eredeti
> install fusson.
> Az nem gond, ha valamivel lassabb, mint rendesen, csak az
> office, a visio
> elfusson jol. Ja, meg persze az outlook. Szoval mondjuk egy
> olyan
> sebessegcsokkenes, amit a wmware produkal, az megfelel.

Qemu + kqemu vagy mas open source kernel modul.

> [...]
> hogy ezek a
> desktop (illetve egy esetben szerver) gepek mas-mas hw-rel
> birnak,
> van, amiben SCSI RAID5 van, masikban SCSI RAID1, van amiben PATA
> tobb diszk, van amiben 6 halokartya, stb. stb.
> X nem kell sehol, eleg a konzol.
> Az rendben van, ha mondjuk spec. kernel kell az image-ekbe,
> de lehet-e
> azt, hogy az eredeti pl. /etc/fstab-ot hasznaljam, az
> eredeti modulok
> toltodjenek be, es mukodjon a rendszer?
>
> Tehat ebben az esetben valami mas hw-t kellene neki mutatnia.

Itt csak emulacios technika jon szoba mivel csak azzal
lehet jol kulonfele hardvereket emulalni. De nem josolok
tul sok jo napot ehhez.
> 3) Ez gondolom egyszeru, erre valo a xen, ha jol gondolom,
> kulonbozo
> verzioju linuxokat (mas kernel verzio, mas patch-ek) akarok
> futtatni
> parhuzamosan (kulso USB-s hdd).

Pl. Bar a patchekkel mindig vigyazni kell mivel a XENLinux is egy
patchelt Linux es konnyen osszeakadhatnak a patchek.
> 4) Lehet vajon Solaris10-es (x86) tenni valamelyik ilyen
> virt. megoldasba? Xen-hez ha win-t lehet, akkor talan ezt is.
> A hw nem tudom, milyen lenne jo, a laptopra a Sol10 nem ment
> fel,
>
> amikor probaltam.

Xen tud Sol10-et szoftveres paravirtualizacioval es HVM-el is.

--
Udv
Feri