On Tue, 30 Jan 2007, [ISO-8859-1] Horváth Ágoston János wrote:

> Es ha nem vagyok indiszkret, ezt hogyan vitelezed ki tavolrol?

Mit, a hamis forras cimmel kuldest? Megfeleloen "patkolt" kliens kell
hozza, vannak ilyen eszkozok. Persze az sem egyszeru, hogy visszajusson
hozzad a valasz, de DoS-hoz ez nem mindig feltetel.

Ennek kivedese eleg maceras, te javasolt megtenni. Egyszerubb esetekben
erre szolgal a routereken a reverse path filter, es/vagy a tuzfalakon
hasonlo celzatu szuresek.

Nekem mindig van ilyesmi a tuzfalakon:
# spoof protect outside
iptables -A FORWARD -i $OUTSIDE -s 0.0.0.0/32 -j DROP
iptables -A FORWARD -i $OUTSIDE -s 127.0.0.0/8 -j DROP
iptables -A FORWARD -i $OUTSIDE -s 10.0.0.0/8 -j DROP
iptables -A FORWARD -i $OUTSIDE -s 172.16.0.0/12 -j DROP
iptables -A FORWARD -i $OUTSIDE -s 192.168.0.0/16 -j DROP
iptables -A FORWARD -i $OUTSIDE -s $INSIDENET -j LOG_DROP

# spoof protect inside
iptables -A FORWARD -i $INSIDE -s ! $INSIDENET -j LOG_DROP

Az utolso sor nem engem ved, de tolem nem tudnak rosszalkodni masoknal.
Es persze nem csak FORWARD-ra, INPUT-ra is kell ez.

Udv,
 LAJBER Zoltan                Szent Istvan Egyetem,  Informatika Hivatal
  HTH=Hope This Helps, YMMV=Your Mileage May Vary, HAND=Have A Nice Day