SZABO Zsolt <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Ki hasznal  itt diskless kliens+NFS parositast?
> Milyen alkalmazasokkal, milyen hw konfiguracioban?

En csinaltam egy eve, ipari kornyezetben, 50db geppel.
De csak karakteres felulet kellett es csak ssh.

Azota megy, nincs vele baj.

A SW-ek:
- 64bites SUSE 9.2 :( (azert a ':(', mert nem ertek hozza
        es ezzel szivtam a legtobbet).
- nfs
- dhcp
- tftp

A klienseken a kernel vanilla es ugy emlekszem 2.0.x vagy
2.2.x (kis gepekrol van szo).
A kernellel szivtam a legtobbet (holtversenyben a disztribbel :) ).

A felbootolnak a halorol dhcp-n kapnak IP-t meg az image helyet,
tftp-n lehuzzak a kernelt es a root-jukat olvasgatjak NFS-en.
Nem logolnak es nem swappelnek.

HW: PXE-kepes intel halokartyak, boot rommal

> es sajat maguk futtatnak az alkalmazasokat, viszont nem tudom, hogy ezt
> mennyire birna az NFS (swap, vegeselemes munkafile-ok, stb.)...? Meg ez
> utobbi esetben a kliensekbe is kell min. 1G RAM, ugy gondolom (viszont a
> szerverbe talan nem).

Tudtommal a swapet nem egeszseges NFS-re rakni, de ebben nincs
tapasztalatom, csak olvastam, amikor epitettem a rendszert.

Tobbet nem nagyon tudok mondani az ugyben :)

HTH
erdelyig