On Friday 23 March 2007, [EMAIL PROTECTED] wrote:
> Ki hasznal  itt diskless kliens+NFS parositast?
Hasznalok.

> Milyen alkalmazasokkal, milyen hw konfiguracioban?

Szerver: AMD64 2800+, 1GB RAM, 80GB WD IDE HDD
Halozat: 100Mbit-es halozat (olcso alkatreszekbol, Surecom, Realtek)
Kliensek: 486, PI, PII, 16-32MB RAM, altalaban regi S3-as videokartya,
800x600-as felbontas. Igaz nem teljesen diskless, mert nem kinlodtam
PXE boot-al, igy a kliensekben benne van a regi HDD, amit arra
hasznalok, hogy rola toltodik be az etherboot amit majd letolti a
kernelt es a tobbit a szerverrol. Egyelore 5 gep van, a szervert is
idonkent hasznaljuk, illetve neha meg 1-2 kliens be van lepve NX-el a
szerverre.
Szoftver: LTSP alapu, SUSE 10.0 (32bit, mert akkor csak ez volt meg),
KDE felulet, OpenOffice.org, FireFox, Skype (csak chatre).
Vegul is teljes erteku desktopok, kiveve, hogy nincs hangkartya a
gepekben, illetve a KDE-ben bizonyos dolgok le vannak tiltva. Egyetlen
alkalmazast wine-al is futtatnak. A szerveren meg fut a cups szerver es
egy proxy tartalomszuresre.

> 10-15 gepen kellene itt futnia kb. a kov. alkalmazasoknak:
> openoffice, matlab/octave, maple/mathematica, oktatasi celu
> vegeselemes feladatok (ansys-szal, meg sajat fejlesztesu programmal),
> es lehet, hogy bizonyos alkalmazasokhoz kellene egy win98 is mondjuk
> qemu-bol...

A qemu-rol nem tudok mit mondani, de a tobbire ez eleg kell legyen.

> LTSP-vel ez mennyire megvalosithato (milyen szerver kellene hozza)?
> Vannak esetleg teljesitmeny tesztek?
Az LTSP oldalan van egy ajanlat a szerverkonfigra. Roviden, jo ha tobb
magos a proci, SATA a winchester, gigabit ethernet es persze legyen
memoria. Nalam a penzugyi keretek behataroltak a konfigot.
Tapasztalataim szerint a legnagyobb problema a FireFox-al van, mivel
majdnem mindenki netezik a gepekrol, ezek rendesen leterhelik a
processzort. Konqueror jobban viselkedik, kiveve nehany flash-es
oldalnal az nspluginviewer is kepes rendesen igenybevenni a CPU-t.

De osszessegben meg vagyok ezzel elegedve.

Andras