On Wed, Mar 28, 2007 at 03:23:24PM +0200, Szalai Ferenc wrote:

> Termeszetesen ez nem igaz lsd: aliasedObjectName. Es engedelyezni kell a
> dereferencia kepzest az LDAP kliens oldalon (nem tudja minden ldap
> kliens, de pl az saslauthd tudja az ldap_deref opcio hatasara)

Masreszt lehet, hogy ott elvi problema van: lehet, egyszerubb lenne, ha egy
user egy helyen van, es ha ez a "belinkeles" azt jelenti, hogy az adott user
pl adott N szamu szolgaltatasbol x db-ra jogosult, akkor inkabb group-okat
kene csinalni, amiben pl uniqueMember-al felsorolni azon userek DN-jeit (egy
groupOfUniqueNames objectclass-al felvertezett bejegyzesben) akik abba
beletartoznak. Ha olyan cucc van (pl az apache2, mint nemreg volt ra pelda
is itt a listan - pont en irtam), ami kepes ilyesmiket is lookup-olni, akkor
maris jo.

Viszont az LDAP az nem relacios adatbazis, ez teny, akkor nem ezt kell
hasznalni ha nem jo. Vagy lehet kombinalni esetleg, OpenLDAP pl sql
backend-del.

--
- Gábor