Sziasztok!

A kovetkezo a jelenseg: van egy laptop, viszonylag uj. Debian etch van
rajta, disztrib. kernele, X.org, KDE.

Hasznalat kozben neha 1-2 masodpercre megall minden. Nem mozog az pointer,
stb. Szoval ugy all, mintha lefagyott volna.

Aztan egyszercsak hopp, ugrik egyet, es megy minden tovabb, mintha mi se
tortent volna.

Nem tudom, mi okozza, egyetlen nyom, hogy a system monitor appletben a CPU
csik amikor megy minden tovabb, altalaban bevillan 100% pirosba, vagyis
100% kernel.

Feltetelezem, amig epp nem mozog a pointer, meg nem megy semmise, addig epp
a kernel tokol valamin (csak nem latszik), es amikor befejezi, akkor megy
tovabb (de mar csak a villanas latszik belole).

Kerdeseim:
Mi okozhatja (ugyanez az etch masik (regi) laptopon csuklas nelkul megy.
Van, hogy belassul, amikor epp valamit dolgozik, de latszik, hogy epp
lassulas van, nehezkesen, de ugral a pointer, lehet gepelni, ilyesmi).

Tudom-e valahogy logolni, hogy mondjuk a kernel mit csinal, hol mennyi idot
tolt? Termeszetesen userspace-bol nem tudom figyelni, mert a userspace nem
kap semmire idot.

Tehat valami olyanra gondolok, hogy a kernel toljon uzeneteket, hogy most
ennyi az ido, es epp ezt csinalom.
Bar felek, ez azert nagyon durva logmennyiseget jelentene, es azert a
jelenseg nem percenkent jelentkezik, hanem inkabb fel orankent, orankent.

Amit meg nem ertek, hogy ez egy Core2Duo processzoros gep, tehat meg ha az
egyik processzoron nagyban a vegtelenciklust futtatna is a kernel, a
masikon meg akar futhatna is valami. (Persze lehet, hogy az utemezo nem
oszt senkinek idot, aztan ennyi).