On Sat, Apr 21, 2007 at 11:41:28AM +0200, Nagy Gábor Péter wrote:

> Kerdeseim:
> Mi okozhatja (ugyanez az etch masik (regi) laptopon csuklas nelkul megy.
> Van, hogy belassul, amikor epp valamit dolgozik, de latszik, hogy epp
> lassulas van, nehezkesen, de ugral a pointer, lehet gepelni, ilyesmi).
>
> Tudom-e valahogy logolni, hogy mondjuk a kernel mit csinal, hol mennyi idot
> tolt? Termeszetesen userspace-bol nem tudom figyelni, mert a userspace nem
> kap semmire idot.

Rengeteg oka lehet, es sokfelekeppen lehet debugolni. Tippek omlesztve:
swappel-e? Lehet-e pingetni, amikor megall az eger? Soros konzolon
process dump ilyenkor (<Break>+t), milyen processz van D-ben? Ha nincs
soros port, de pingetni lehet, akkor ugyanez netconsolon? blktrace,
oprofile, soft lockup detector bekapcsolasa a kernelben, Ingo-fele
RT-kernelben levo rengeteg debug opcio bekapcsolasa (bar ehhez mar
elegge kepben kell lenni a kernel belso lelkivilagat illetoen). Milyen
I/O schedulert hasznalsz? Ha anticipatory, akkor helyette cfq segit-e?
PREEMPT be van-e kapcsolva a kernelben? Stb.

> Amit meg nem ertek, hogy ez egy Core2Duo processzoros gep, tehat meg ha az
> egyik processzoron nagyban a vegtelenciklust futtatna is a kernel, a
> masikon meg akar futhatna is valami. (Persze lehet, hogy az utemezo nem
> oszt senkinek idot, aztan ennyi).

Ha az I/O a szuk keresztmetszet vagy bugos a BIOS es hosszu idore lemegy
SMM-be, akkor azon semmilyen gyors processzor nem segit...

Gabor