On Fri, Apr 27, 2007 at 09:11:18AM +0200, Nemes Szabolcs wrote:

> Vsz. a hda2 az extended particioja, ami a linuxnak talan nem is okozna

Linux alatt az extended particio mindig 5-os szamu szerintem,
mert az elso 4 szam az elsodleges particioknak van fenntartva.
Tudomasom szerint maximum 4 elsodleges particiot lehet
letrehozni, es ekkor nem lehet extended particio, illetve 1-2-3
elsodleges particiot, es ekkor lehet 1 extended particio is
(amelyen lehetnek logikai particiok ugy, hogy az osszes particiok
szama maximum 99 lehet).

Mondjuk scsi diszknel ez erdekes, mert peldaul az sda15 8:15
major:minor szammal rendelkezik, mig az sdb a 8:16 szamu, igy
kerdeses szamomra, hogy hogyan lehetne linux alatt sda16-os
particiot letrehozni...

--
                Udvozlettel
                                    Zsiga