Hello!
> Megy egy scp, alapbol kb. 580K/s sebesseggel.
> Kezzel kiadok egy iwconfig eth2 rate 54M-et, felmegy a sebesseg
> 1.2M/s-re. Ez mar jobb, de meg mindig csak 10mbit korul van.
>
> Ha azt veszem, hogy az 54M az half duplex, akkor is ugy gondolom, hogy
> meg legalabb a duplajara kene tudnia gyorsulni.

Az az 54 mega csak egy elméleti, vagy inkább álombéli sebesség. Én úgy
gondolom hogy:
minden rádiós eszköz egyszerre csak egy másikkal tud kommunikálni, és
akkor csak adni, vagy venni tud. (half duplex) Az AP esetében ez azt
jelenti, hogy kapcsolgatnia kell négy felé: kliens1 adás/vétel, kliens2
adás/vétel. Így 2 kliens esetén 4 felé oszilk az AP 54 megája. Ezt még
megfejeli a rádiós csomagvesztés, és a közeghozzáférési protokoll miatt
is van egy kis üresjárat. A falakról visszaverődő jelek is ronthatják a
kommunikációt. Az igaz, hogy az egyik irányba nagyobb adatcsomagok, a
másikba meg kisebb ACK -ok mennek, és ebből lehet, hogy összehoznak
valami optimalizálást, nem tudom.
54 / 4 = 13.5 (Ennyivel kéne menni a másolásnak)
1.2 * 8 = 9.6 (Ennyivel másoltál)
Ha az 1.2 az a sebesség, amit az scp kiírt másolás közben, akkor még
hozzá kell venni a tcp, meg az ip fejléceket is, meg amennyit az ACK -ok
elvisznek. Mondjuk ez nem túl sok.
Szóval, szerintem örülj ennek a sebességnek.

üdv.
Salamon Attila