Hegedüs Ervin wrote:
> Hello,

> _szerintem_ ez nem igy van. Hol van a hatar, hogy utannanezz, mi
> okozza a hibat? Mindenkinek kernelt kell debuggolnia, ha fagy a
> rendszer pl...? (marmint szelsoseges esetben, de itt pont a
> hatar a kerdes)

Szerinted miert mondom, hogy gyagyi a debian fele initramfs megoldas
(illetve az egesz initramfs techikai visszalepes az intird-hez kepest,
aminek a hatranyait egy halom egyebb fejlesztessel workaroudoljak)?! Azt
sem tudod eldonteni, hogy mi okozza a hibat. Ez mondjuk debian
specifikus, a redhatnak lenyegesen egyszerubb a megoldasa.
Mindenesetre az olyannyira elbonyolitott rendszerek, ahol mar a hiba
forrasanak meghatarozasahoz is 'pilotavizsga' kell, bizony eroteljesen
megerett az alapos atgondolasra.

> ??
> ezt nem ertem... Ha kiszamithato lenne az eredmeny, akkor nem
> lenne ra szukseg?

Ha tudod a vegeredmenyt, miszerint milyen hardware-t kell inicializalni,
akkor eleg annak a driveret betolteni, nem kell vegigprobalni az osszes
hardware-t es a hozza tartozo/feltetelezett drivert. Ez egy kis
rendszerben gondolkodassal ma is megvalosithato lenne, ha maskor nem,
telepiteskor meg kell kerdezni a usert arrol, hogy hol legyen a root
device, igy kideritheto, milyen hardware tartalmazza, es csak ezt
kellene beirni az intird csinalo konfogjaba mintegy automatikusan. A
gyari initrdk amugy sem hordozhatoak (a debiane biztosan nem), mert
label alapjan epeszu ember nem mountol, az uuid meg egyedi, ezen kivul
csak nfs-t tud, de az is felesleges, mert a mostani disztirbuciok csak
jelentos farigcsalas utan kepesek disklesskent mukodni, kiveve a
debiant, mert valami okos az rc2-5-ben is elinditja (a mar futo)
portmap-et, ami azonnali fagyast okoz nfsroot eseten.
Azt csak csendesen jegyzem meg, hogy a root kernelparameter hasznalata
teljesen nemegyertelmu mar...

--
Gabor HALASZ <[EMAIL PROTECTED]>