Hello,

> A rendesebb raid kontrollereket lehet a /proc-on keresztul managelni.
akkor ez nem rendes :) vmi olyasmi volt a /proc alatt valahol,
hogy "The driver does not yet support the proc-fs"...

> diszk erzekenyseg eleg ritka, tobbnyire a disk hibas firmware-e okozza,
> es firmware upgrade-del gyogyithato.
arra gondoltam, hogy ha diszket kell cserelni 3 ev mulva, es nem
kap a tulaj ilyet, akkor mit fog csinalni? Vesz 4 ujat? :)

> A raid celja nem annyira az adatbiztonsag, mint a rendelkezesreallas,
ok, bocs, egyre gondoltunk imho.

> Pedig....A hw raidet ugyanugy software uzemelteti, amit ugyanugy el
> lehet rontani, ha kozeleg a hatarido, mint barmi mast.
amint a mellekelt pelda mutatja... :)

> Inkabb ekkora sebeseggel tud a disken levo cache-bol olvasni :)
mar az is valami. Eloszor arra gondoltam, hogy a vezerlo/diszk
paros nem megy jol. (nehany eve talan (?) volt egy tema,
miszerint a nem mukodo kontroller/diszk parosokrol van
black-list, allitolag a kernel doksijaban/valamelyik fileban
szerepel is, de erre meg nem volt idom megnezni. Viszont ott aki
irt, es megtalalta a parost, ott a hdparm is nagyon alacsony
erteket mutatott.)

Koszi:

a.