On Thu, Aug 16, 2007 at 02:07:10PM +0000, Gábriel Ákos wrote:

> Nézd csak meg: a major mindkét esetben ugyanannyi, a minor is csak 1-el
> tér el. Most megnéztem, evms esetén tényleg így bír lenni.
> Ámde azt nem értem, miért is jó neked evms node-ok fölé rakni az md-t?
> Szerintem az md kód (ezen része) arra számít, hogy fizikai partíciókra
> van rátéve. Vagy Te olvastál doksit, hogy az md jól működik evms
> node-okon is? Merugye "normál" node-ok esetében a diszk minorja 16tal
> osztható, a partíciók pedig ezt követik. Ha az md erre vizsgál, akkor
> ezt a vizsgálatot nyilván bukta a te esetedben. Mongyuk érdekes, mert
> [...]

Az md kod ennel okosabb, es abszolut nem erdeklik a major/minor szamok.
Az md azt nezi, hogy az adott device kit tekint a sajat szulojenek, es
ha ezek megegyeznek, akkor reklamal. A "szulo" definicio meg nagyjabol
ugy mukodik, hogy egy particionak a szuloje a particionalt device,
mindenki masnak a szuloje onmaga. A kod sehol az eg vilagon nem tetelez
fel fizikai diszket. A log uzenet azert van ugy fogalmazva, ahogy, mert
altalanos esetben megiscsak fizikai diszkekrol van szo es igy mindenki
megerti, aki pedig valami bonyolultabbat akar, az meg nezzen utana.

Magyarul az md velemenye arrol, hogy mi van ugyanazon a diszken es mi
nincs, csak egy heurisztika, ami az esetek donto tobbsegeben eleg jo, de
azert nem tul nehez atverni.

Gabor