Szia!

> a logo-t nem ismrem tulzottan, meg alapozashoz talan a basic a legjobb.

Régen tényleg így volt, de ma már inkább a Pythont ajánlanám a tényleges
alapozáshoz.
Nagyon egyszerű rajta tanulni, és az objektum orientált programozást is
lehet vele oktatni. Persze, ez igaz a PHP-ra, vagy Delphire is, de
szerintem (és ez tényleg személyes vélemény) ezeken a nyelveken nem lehet a
megfelelő viselkedés alapú gondolkodást elsajátítani(pl. PHP3), ami a későbbi
C++-hoz szükséges (már ha ebbe az irányba haladnátok tovább).
Plusz a Pythont oktatásra találták ki :P.
Ja, grafikus megoldás lehet a PyGtk, ami persze (mint minden Gtk
változat/wrapper) keresztplatformos.

Ha nagyon kicsikről van szó, akkor én is a logot ajánlom.
Linuxon elég sok megvalósítás van.
pl. a KTrutle (KDE base-ben van elvileg, ovisoknak),
vagy a lhogho -> http://lhogho.sourceforge.net/,
végül a usblogo -> http://www.cs.berkeley.edu/~bh/logo.html

Khraath
--