Bocs, off-topic de hozzaszolok:

> Én se szeretem ma már, de azért első progamozási
> nyelvnek sokkal-sokkal jobb, mint a C.

Szerintem is C kicsit "magas" lesz kezdoknek.
A nyelv szintje forditottam aranyos a tudas szintjevel:
C - kozepes szint - nehezebb kezdoknek
Pascal - magas szintu progr. nyelv (igaz assembly-ig
le lehet menni) - konnyebb kezdoknek.

Mindenesetre kezdoknek csak az kell, hogy megtanuljanak
algoritmusban gondolkozni, megtanuljanak logikazni.
Gondolok itt arra, hogy sok info tanar matektanarbol
lett (legalabbis az en kornyekemen), igy oriasi hibat
kovetnek el azzal, hogy matekoznak az info oran
(matek peldak atultetve infora). Ez helytelen.
Az informatika NEM matek peldak megoldasara ok.
Idezek, nem tudom mar honnan:
- a szamitogep egy olyan eszkoz amely barmely olyan
feladat megoldasara kepes amelynek megoldasi menete
ismert. (mikor/melyik repulo fog lezuhanni: nem
programozhato feladat; sokminden egyeb viszont igen:
gepek vezerlese, stb)

Mindig mindenkinek az mondom, gondolkozzon logikusan,
csak azt kell beleirni a programba amit kell, tul-
bonyolitasok nelkul. Pl. nem mindehez kell
backtracking, taylor-sor, stb.

Igy szerintem kezdoknek barmi megfelel ami kepes
konzolos in-out programozasra, es nemi minimalis
grafikara.
Ha mar tudja mibe kerul egy listboxot megirni a
semmibol, akkor mar van ertelme atterjen 4GL-re
(pl. emlitett Delphi).

bye
Zsolt.

English Version:

dangerous content, and is believed to be clean.

Versiunea Romana:

Mesajul a fost scanat si este considerat a fi
neinfectat.