Udv,

Celzottan vettem webkamerat, megsem tudom rendesen beuzemelni :)
Microsoft LifeCam VX-1000, amiben SN9C105-os camera controller van, amit
tamogat a 2.6.22-es kernel, es OV7660 tipusu image szenzor, amit tamogat
az SN9Cxxx driver.

A kernel felismeri a kamerat a Vendor:ID alapjan (045e:00f7) es az
SN9C105-ot is. Az image szenzor felismerese azonban sikertelen: az
sn9c102_probe_xxx() fuggvenyekben meghivott sn9c102_i2c_try_read()-ek
mindig 0-t olvasnak, ebbol pedig nem lehet megallapitani a szenzor
tipusat.

Ha modositom a kodot ugy, hogy az OV7660 probe fuggvenye ne adjon hibat,
akkor mukodik a /dev/video0, de sajnos mindig fekete kepernyot latok
rajta :)

Kernelen kivuli driver is van (http://mxhaard.free.fr/spca5xx.html), es
azzal valamennyire ugyan mukodik, de brutalisan rossz minosegu a kep, 3
bites a szinmelyseg, es csak xawtv-vel lehet mozgokepet nezni rajta, de
semmilyen programmal (streamer, spcaview, spcacat) sem lehet jpg
kepeket rogziteni, marpedig nekem epp az kene.

Mit tegyek? Tudtok ajanlani bevalt tipust, amivel nincsenek ilyen gondok?

Koszi,
BB