On Fri, Apr 25, 2008 at 03:08:08AM +0200, Zoltan Lippai wrote:

> Amit én ebből szépen átgondolva leszűrtem, az a következő:
> -Ha webmailből indul egy levél, akkor az nem megy át a spamszűrőn,
> hanem automatikusan kézbesítésre kerül, és kap egy
> [EMAIL PROTECTED] formátumú
> azonosítót a levélfejlécbe, amiből a 1209081384 rész visszakereshető a
> logban (bár úgy tűnik mintha ez az azonosító valami processid jellegű
> dolog lenne, mert a logban van még ilyen azonosítóval más levél is)

Nem, ez nem azonosito, csak sima timestamp. Vagyis ha 1 masodperc alatt
egynel tobb levelet kezelsz/kezbesitesz, akkor ez a szam nyilvan ugyanaz
lesz.

> -Ha outlookból megy a levél, akkor az azonosító
> [EMAIL PROTECTED] formátumú lesz, de ez ugye smtp-n
> keresztül ment, tehát ez először a spamszűrőn megy át, ahol viszont
> szintén megjelenik ez az azonosító, és csak késöbb lesz a levélnek az
> előzőhöz hasonló azonosítója, miután a spamszűrő továbbította a
> levelet kézbesítésre.
>
> -Tekintve, hogy az azonosító amit keresünk se nem ilyen, se nem olyan
> formátumú ([EMAIL PROTECTED]) ezért igazából nem nagyon tudom,
> hogy ez miért lehet.

A Message-ID:-t generalhatja a kuldo MUA vagy az MTA. A formatum ill.
tartalom teljes mertekben attol fugg, hogy ki generalta. Akarki is
generalja, ha belerak egy timestamp-et (akar decimalisan, akar hexaban),
akkor nyilvan ez kozel lesz ahhoz a timestamp-hoz, ami a logokba kerul,
de ez meg edeskeves ahhoz, hogy barmit is bizonyits.

Nem bogarasztam vegig minden info-t, amit kuldtel, de ha nincs olyan
kulso hiteles log, amit "A" biztosan nem tudott megpiszkalni, akkor
szerintem nem fogsz tudni semmit bizonyitani. Maximum annyiban
remenykedhetsz, hogy "A" ugyvedje hulye a tied meg jo, a birosag pedig
nem ert hozza ezert elhiszi, ha a te ugyveded lyukat beszel a hasukba.
Probald meg "A"-t ravenni, hogy ismerje be a dolgot, azzal tobbre mesz.

Gabor