On Mon, Jun 30, 2008 at 11:13:25PM +0100, Miloska wrote:
> [...]
> Atviteli protokol lehet 'barmi', NFS, samba, iscsi, barmi ami keves
> kavarassal elerheto linux kliensekrol.
> Viszonylag keves adat (1-200 giga), ritka iras muveletek (weblap),
> viszonylag kis forgalom (maximum 1Mbit atlagban, ennek is 99+%-a
> olvasas) lenne. Van dedikalt loadbalancer, sajat switchek, minden ami
> illik.
>
> Kerdeseim:
> - Lattam leirasokat DRBD + heartbeat -el, eleg trivialisnak tunnik a
> beallitas. Hol a buktato? :) Tul egyszerunek tunik. Mik a tipikus
> problemak amikkel szamolni kell egy ilyen felallasban?

Egy problema, hogy a drbd-nek a fejlesztoi verziojat ajanlja a
fejleszto eles hasznalatra. Parszor elolvastam az erveit, de azota sem
ertem, miert.

Bonyolitja meg a dolgot a heartbeat-nel, hogy lassacskan a v1-et mar
nem lehet majd hasznalni, ha jol tudom, az xml-es konfig pedig relativ
bonyolult, a doksi hianyos, ill. neha felrevezeto szerintem, a
heartbeatben elofordulnak bugok, bar a legujabb (2.1.3?) mar egesz jol
mukodik. A dopd-vel voltak ujabban problemak, nem tudom, mi lett vele
aztan.

Ugyelj meg a selinux, apparmor dolgokra, be tudnak kavarni rendesen.

> - Erdemes-e DRBD-vel aktiv-aktiv felallast csinalni es valamilyen
> cluster FS-t hasznalni rajta, de csak az egyik node-ot hasznalni egy
> idoben? Van ennek barmi elonye egy ujraszinkronizalasnal? Cluster
> FS-eknel  hatranykent a sebesseget szoktak emliteni, ez itt nem
> problema (plane ha az olvasasok nem annyira lassuak).

Semmit nem nyersz vele, akkor minek bonyolitanad az eleted?

> - Van-e barmi mas amit erdemes a temaban megnezni a DRBD kivul?
> - Van-e olyan nem tul draga vasdarab amivel lenyegesen
> szebb/jobb/stablilabb eredmenyt lehet elerni? Nyilvan annak is
> valahogy redundansnak kell lennie.

En jo ideje hasznalom, es alapvetoen mukodik, de megfelelo nyuzas az
eles uzem elott mindenkepp kivanatos, jobban, mint egyebkent.

tompos