Hi!

Szabo Istvan írta:

> Az SNAT-ot nézegetem, de nem igazán boldogulok vele :-(
> Az "elgondolásom" szerint egy "visszafelé (kintről) NAT" kellene portra
> lebontva (a belső gép azt lássa, mintha a tűzfal "beszélgetne" a
> cliensel).
>
> Meg lehet ezt oldani, vagy rossz irányba keresgélek?
>
> Közben megnéztem és valóban az a baj, hogy az üzem felöl bemenve a cliens
> gateway - iroda - felé akarna visszamenni a csomag.

A "szép" megoldás az lenne, ha egy router lenne - vagy dinamikus routing
protokoll, de az ebben az esetben ágyúval verébre.
Ha marad a jelen felállás, akkor a SNAT + MASQ kombó a nyerő, azaz ahogy
írod, nem elég a cél IP-t lejavítani és a csomagot tovább küldeni, de
a forrás IP-t is cserélni kell, hogy a válasz a tűzfalra essen be és
az tolja vissza a csomagot a kérő gépnek. Ekkor a csomag onnan érkezik,
ahonnan várja a masina, így működni fog a dolog.

Szóval jó irányba keresgélsz, ha már megy a SNAT, akkor csak a MASQ-ot
kell sinre tenni. ;-)

Zsolt