On Tue, Aug 05, 2008 at 11:07:19AM +0200, SZALAI Karoly wrote:

> nezopont kerdese, mivel ez sem szerepel az rfc-ben, igy akik
> beallitjak, sertik az rfc-t :)

Szerintem az nem serti, ha vmit olyat allitanak be, ami nincs benne, az
sertene, ha direkt olyat allit be amit kifejezetten tilt. Nade ebbol volt
mar egy ket vita, de amugy ha jol remlik vmi olyan is volt talan, hogy
elvileg tilos mailt szurni tartalma alapjan, igaz az vmi regi rfc volt mar,
de akkor ezek szerint tartalom alapjan spam/virus szures se rfc compatible.
Ma mar a spam olyan merteket olt hogy az ember kenytelen "durvabban"
vedekezni. A megfelelo reverz beallitasa meg "SHOULD" az rfc szerint, ami
igaz nem "MUST" (ezt en is beneztem egyszer), de eleve a legtobb embernek
megvan a velemenye olyan szerverrol ahol az uzemelteto errol sem
gondoskodik, plusz anno mi csinaltunk statisztikat, hogy a nem megfelelo
reverz (egy napnyi log alapjan) elsopro aranyban tenyleg a spam forrasok
melegagya (tekintve, hogy legtobb spamet "atlag" zombie halozatok kopik,
ahol nem feltetlen van tenyleg rendes reverz, servereknel nagysagrendekkel
nagyobb aranyban szoktak azert ugyelni erre). Altalaban az allaspont az,
hogy fix IP eseten jogod van megfelelo reverzet beallitani v kerni,
dinamikus IP-rol meg ne kuldj levelet, hasznalj relay-t aminek van fix.

--
- Gábor