BEREGNYEI Balazs wrote:
> Hali,
>
> Egy szerveremben tonkrement az alaplap, es a tavolletemben kicsereltek egy
> (allitolag) ugyanolyan tipusura (valami VIA Epia). Ezutan nem mukodott
> egyik ethernet sem. Vegul visszajottem az 1 hetes nyaralasbol, es
> megallapitottam, hogy ami eddig eth1 es eth2 volt, az most az uj
> alaplappal eth3 es eth4.
>
> Altalanossagban hogyan kell megoldani (akar trukkos init scriptekkel is),
> hogy ilyen ne fordulhasson elo? A ket alaplapi ethernet miert nem eth0 es
> eth1? Semmi egyeb bovitokartya nincs a gepben.

> [...]
Nálam (debian) /etc/udev/rules.d/z25_persistent-net_rules tartalmazza:

# PCI device 0x11ab:0x4364 (sky2)
SUBSYSTEM=="net", DRIVERS=="?*", ATTRS{address}=="00:1a:92:61:56:4a",
NAME="eth1"

# PCI device 0x10ec:0x8139 (8139too)
SUBSYSTEM=="net", DRIVERS=="?*", ATTRS{address}=="00:19:e0:0f:43:9e",
NAME="eth0"

persze csak akkor, ha udev-t használsz

Üdv:
KoviX