Miloska írta:

> Elso kerdesem, hogy van-e egyszerubb modja tobb geprol egyszerre
> hasznalni. Mas szolgaltatasat a clusternek nem akarom hasznalni, csak
> ezt a iSCSI eszkozt akarom tobb hostrol elerni.

Ha a célod az, hogy a GFS-t több node-ról is tudd írni/olvasni, akkor a
legegyszerűbb a Cluster Suite használata. Ehhez mindenképpen kell cman.
Most jött ki a RHEL 5.3 beta, jelentősen javított GFS2 kóddal, esetleg
érdemes megpróbálni, de a jelenlegi stabil GFS2-t egyelőre messziről
kerüld el.

> GFS doksikban amiket eddig olvastam cLVM-et hasznalnakl. Az en
> esetemben maga a RAID eszkoz bovitheto, tudom novelni a tomb meretet
> kozvetlenul. Kell nekem cLVM? Szerintem nem, de nem tudom kesobb nem
> jon-e jol ha van.

clvm csak akkor kell, ha több node-on is ugyanazokat az LVM
volgroupokat/lv-ket akarod használni. Ha egy szimpla, egyszerű device-od
van, akkor nem kell clvm.

> Van barmi olyan amit erdemes a temaban elolvasni / kiprobalni a
> 'szokasos' konnyen megtalalhato (RedHat hivatalos doksijai, RedHat-os
> cluster wiki, linux.dell.com wiki vonatkozo resze) doksikon tul?

Ez bőven elegendő, ha nem megy valami, akkor esetleg panaszkodj
konkrétabban :)

--
Dr. Szöszi
http://silver.rulez.org