Hofferek Attila <h...@soka.co.hu> wrote:

> ti hogyan szoktatok szurni azt, hogy hiaba dinamikus otthon az ip
> cimetek, megis csak ti tudjatok besshzni/ftpzni/telnetezni/stb egy
> gepre. Knockd? Masik porton uzemeltetes? Vagy van mas megoldas?

Fix otthoni IP cimmel :)
Ha ez nem jarhato, akkor VPN egy fix ip-s helyre.

A telnet felejtos (jezus, mar vagy 10 eve gaz...).
FTP felejtos, hacsak nem ftps.

ssh-t lehet masik porton hasznalni, kulcsos auth-tal.
En szoktam iptables recent-tel korlatozni, hogy percenkent
lehessen mondjuk egyszer probalkozni.

Port knockingot nem hasznaltam meg, de az is biztos jo...

De normal esetben egy sima 22-es portos, csak kulcsos
authentikacios meg AllowUsers-korlatozasos ssh-nak
elegnek kell, lennie. IMHO.

--
Udv:
Erdelyi Gabor