Hofferek Attila írta:
> Helo lista,
>
> ti hogyan szoktatok szurni azt, hogy hiaba dinamikus otthon az ip
> cimetek, megis csak ti tudjatok besshzni/ftpzni/telnetezni/stb egy
> gepre. Knockd? Masik porton uzemeltetes? Vagy van mas megoldas?

Ha nincs OpenVPN akkor +1 az ssh konfban AllowUsers opció beállítására.
Szerintem nincs azzal baj, hogy a 22-es porton van és sok a próbálkozás.
Ha nem engedsz be test nevű usert akkor nincs nagy gáz. Ha meg valaki
komolyan gondolja akkor pont nem érdekes melyik portra állítottad át az
ssh-t :) de azért nem árt sshdfilter vagy fail2ban, + nem ssh-hoz
kapcsolható, de rkhunter(1.3.4) is jó ha van a szervereden rendesen
beállítva.

--
Üdv / budacsik