Erki-Kiss Zsolt wrote:
> http://www.howtoforge.com/creating-an-nfs-like-standalone-storage-server-with-glusterfs-on-debian-lenny
> alapjan keszitettem GlusterFS megosztast es egy klienst hozza.

Ez akkora hulyeseg, hogy jelzot sem tudok. Meg csak meg sem probalta
megerteni, hogy mi es mire jo a glusterfs.

GlusterFS is a cluster file-system capable of scaling to several
peta-bytes. It aggregates various storage bricks over Infiniband RDMA or
TCP/IP interconnect into one large parallel network file system.
GlusterFS is based on a stackable user space design without compromising
performance.

> Most ezen felbatorodva szeretnem a /www konyvtar mellett a /home-ot is
> megosztani GlusterFS-el. Kerdes, hogyan is kell tobb konyvtarat
> beallitani. Elvileg van errol egy leiras a
> http://www.gluster.org/docs/index.php/NFS_Like_Standalone_Storage_Server-2
> cimen, de az ketfele modot is emlit egyszerre, es nem vilagos, hogy
> akkor most melyik szerver konfig melyik kliens konfigohoz tartozik.

A glusterfs-nel nincs igazan szerver es kliens, altalaban mindenki
szerver es kliens egyszerre, leven a hangsuly a distributed-en van.

> Raadasul az elso linken emlitett leiras egyeb parametereket is megad a
> glusterfs kotetekhez mind kilens, mind szerver oldalon (pl. cache-size,
> window-size, mandatory-locks, thread-count). Es mivel ez az elso
> tapasztalatom glusterfs-el, nem igazan vilagos, hogyan kellene ezeket a
> hasznos parametereket tobb megosztashoz is beallitani.

Semmit.

> Ha kerhetem, tudna valaki sajat tapasztalata alapjan jol mukodo, tobb
> megosztast tartalmazo kliens/szerver konfigot kuldeni. Vagy esetleg
> valami kozertheto example linket?

Szerintem te nem glusterfst akarsz, az nfs-edet kellene tunningolni.

--
Gabor HALASZ <halas...@freemail.hu>