Erki-Kiss Zsolt irta:

> [...]
>>> 192.168.1.1:/mnt/www        /mnt/www        nfs

Folytatnam a temat, ugyanis a glusterfs sem valt be teljesen. Konkretan
tobbszor volt olyan eset, hogy a "kliensen" az Apache vagy PHP altal
nyitva tartott fajlhoz nem lehetett hozzaferni, amig ujra nem inditottam
az Apache-ot vagy ki nem lottem a php-cgi processzeket. Ha listaztam a
kerdeses konyvtarat ehhez hasonlot lathattam:

r...@w4:/mnt/www/stevy# ls -l
ls: cannot access microsite: No such file or directory
total 64
drwxrwxr-x 18 stevy Domain Users  4096 2009-01-15 15:48 bak
??????????  ? ?     ?                ?                ? microsite

Tehat most ujra az NFS megoldassal probalkozom. De van ez a bosszanto
problema, amire tovabbra sincs otletem, hogy az NFS kliens oldalan
mukodo Apache szamara idonkent csak kesobb lesz elerheto a fajl
valtozasa. Pontosabban egy darabig az Apache 403-as hibat ad, es az
error.log ezt irja rola:

(13)Permission denied: access to ...

...de nehany masodperc (vagy rosszabb esetben perc) utan helyrejon.

Ami meg erdekes lehet, hogy csak kisebb, nehany bajtos fajlok eseten
fordul elo a jelenseg. Tehat nyilvan valami cache uritessel kapcsolatos,
de mar fogalmam sincs, hol lehet ezt modositani.

Samba oldalon a halasz.g altal javasolt write cache = 0 es posix lock =
no beallitasokat megprobaltam, de semmi valtozas.

--
Erki-Kiss Zsolt