Koszonom a valaszokat mindenkinek!

> Ha tobb virtualis gep van mas-mas vlanban, akkor vlan-onkent kell egy-egy
> linux bridge. Ezekbe a fizikai interface megfelelo vlan subinterface-e
> kerul, es a virtualis gepek e celra szolgalo interface-e. Ezek nem
> subinterface-ek, hanem dedikaltak adott vlan-hoz.
> Kicsit regi xen-es terminologiaban tehat a bre0vlan100-ba kerul a
> peth0.100, es a virt. gep eth0-ja. A bre1vlan100-ba kerul a
> peth1.100, es a virt gep eth1-e. A virt. gepen bondingolod az eth0 es
> eth1-et.

Ez elvben jo lenne, de ha ket fizikai interface-t rakok egy bridge-be
akkor STP-t kell futtatnom, viszont mivel tobb vlan van szebb lenne
MSTP vagy PVST, de ezeket a Linux nem ismeri, legalabbis en nem
talaltam meg.

> Ha a virt. gepeknek az osszes vlan-t latnia kell, akkor sokkal egyszerubb,
> ha az egesz fizikai device-t atpasszolod neki. En pl igy csinalom a dhcp
> szervereknel. A switchen a lab trunk, peth0 odaadva a virt. gepnek, csak
> ott configolsz. De erzesem szerint neked nem ez kell...

Jol latod, en VLAN-onkent szeretnek egy interface-t a virtualis gepbe.

Az lenne meg esetleg erdekes, ha alias interface-eket lehet igy
direktbe a VM-hez csatolni, gyanitom ez viszont nem lehetseges, nem
talalkoztam ilyen megoldassal a doksikban.

Idokozben ganyoltam egy akkorat, azt se tudom leirjam-e.

Rajottem, hogy ha a bond0 nincs bridge-ben akkor a bond mukodik jol es
a bond0.X VLAN interface-eket meg lehet hasznalni a bridge-ben. A
dolog egyetlen szepseghibaja, hogy azonos VLAN-nak kellene lennie
egyik Linux-os bridge-en es a bond0 interface-en is. Mivel a
switch-ben nem tudok bridge-et csinalni (Cisco 2960) igy egy kabellel
osszekotottem ket portjat a switchnek, igy 'osszebridgelve' a ket
VLAN-t.

Attol eltekintve, hogy

bond0.25: received packet with  own address as source address

uzenetek jonnek a logba a mukodni latszik a dolog, bar eleg messze van
attol a fajta elegans megoldastol amit szeretnek.