Hi!

Egy 700GB-s köteten sikerült bele futnom abba
a problémába, hogy a 89%-os foglaltság mellett
a kötet tele van, nem írható. Ez azt jelenti,
hogy bár kicsit több mint 70GB szabad, mégsem
tudok rá írni, mert sz inode-ok elfogytak.

A kötet backup célokra használt, a napi mentésnél
ha nincs változás egy file-ban, akkor van egy
hardlink arra, így ez külön helyet nem foglal,
viszont emiatt a szokásos inode felhasználás
többszöröse van a köteten.

A kérdés az, hogy van-e mód arra, hogy utólag,
adat vesztés nélkül növeljem az inode számot
a szabad hely rovására. Ha szükséges, a kötet
kicsatolható, tehát off-line művelet lehetséges.

A témában már kugliztam egy sort, de sok bíztatót
nem találtam. Eddíg egy tippet kaptam: mentsem
le a kötet tartalmát, a hard linkeket tartsam
meg úgy, hogy rsync -a viszi át a cuccost, tegyem
újra az fs-t, majd vissza az egészet.
Más megoldás valóban nincs?

Üdv
Zsolt