2010/3/18 Salamon Attila <s...@proxynet.hu>:

> A domain -es csoportok létrehozásakor meg kell adnod a RID -et, aminek
> az értéke igen fontos. Én annó így csináltam:
> net groupmap add type=domain ntgroup="Domain Admins" rid=512
> unixgroup=smbdmadmin
> net groupmap add type=domain ntgroup="Domain Users" rid=513
> unixgroup=smbdmuser
> net groupmap add type=domain ntgroup="Domain Guests" rid=514
> unixgroup=smbdmguest
> net groupmap add type=domain ntgroup="Domain Power Users" rid="547"
> unixgroup="smbdmpoweruser"
>
> A klienseken meg kell egy ilyen:
> [...]

Hali,

Azt hiszem értem... ;) és hamarosan kipróbálom...
Tehát nem a már meglévő unix csoportokat használod, hanem a M$-os
csoportokkal analóg új csoportokat hozol létre, és ezeket "net
groupmap"-olod. Ez jobbnak tűnik, mint a root, bin, daemon, stb
csoportok "map"-olása.
Amikor  új felhasználót veszel fel, annak mi lesz az alapértelmezett
csoportja, az "users", vagy az "smbdmuser"?

Kicsit más:
Szeinted van-e valami kockázata/hátulütője/stb annak, ha a [netlogon]
helye a /home könyvtárban van?
Én egyre inkább azt hiszem, hogy ez lenne a legjobb megoldása annak a
bonyodalomnak, ami a "felhasználó saját könyvtára" körül alakult
ki.... legalábbis a fejemben...
Így viszont kételyem támadt, hogy a "saját könyvtár"-nak, a [netlogon]
irányából magától -és (számomra) letilthatatlanul- létrejövő betűjeles
elérése és a %LOGONSERVER%\%USERNAME% megosztás egyidejű
létezése/használata nem okoz-e "konkurenciaharcot" a fájok
elérése/használata során?
Vagy válsztani kellene, hogy a [homes] vagy a [netlogon] megosztást
"aktiválom"...?

Köszönöm & Üdv,
kjt