Sziasztok!

Köszönöm mindenkinek az ötleteket.

A sulinak, mivel általános iskola és gimnázium, két közhálós
végpontja van. A két szekrény egy linuxos PC két hálókártyájára
megy, a harmadik meg persze a LAN, és így van összefogva,
terhelés elosztva a két internet kapcsolat.

A koleszt nem tudom külön kezelni hálózatilag, mert jó nagy az
iskola, a szerverszobából csak néhány kábel indul, és a koleszba
kb. 3-4 switch-en keresztül vezet az út...
Éppen ezért egyszerűen azt sem tudnám kivitelezni, hogy pl az
irodai gépek az egyik kapcsolaton, a diák gépek meg a másikon
menjenek a netre... Mindenfelé elszórva van minden.

Arról nem is beszélve, hogy van, amikor diákok ülnek egy teremben,
de van, amikor néhány tanár ül be, mert éppen ott van hely, intézni
a dolgait (van samba pdc, bárki bárhol dolgozhat), így akkor nekik
megint döcög nagyon az internet, pedig nem is diákok ;-)

A squid + kézzel bővítgetett lista: szerintem képtelenség lenne
"mindent" tiltani vele :-( Most is van transzparens proxy a tűzfalon
a felnőtt tartalmak kulcsszavas szűrésére, de azon is átmegy sok
minden, viszont sokszor nem jönnek be pl. olyan oldalak, amiknek
a címében generált véletlenszerű részek vannak, és egyezést talál
a szűrő...

Szóval marad valami l7 szűrés, ha sikerül megoldanom ;-) Nekiállok
olvasgatni.

Még egyszer köszönöm a segítséget mindenkinek, remélem boldogulok:
ha nem, akkor jönnek az l7-es kérdések ;-)

Üdv:

--
Vastagh Norbert