On 2010.12.13. 12:28, Norbert Vastagh wrote:
> Sziasztok!
>
> Vagy egy örökölt szerverem, amin nem indul a mysql. Ezt mondja:
>
> Fatal error: Can't open and lock privilege tables: Incorrect file format
> 'host'

Kellemetlen, alighanem hw gondja van a gepnek. Hibakodot nem irt?

> Ami biztos: frissítve nem volt évek óta (akkor telepítették, és hold-ba
> raktak minden csomagot), fájlrendszer hibát sem látok.

Linuxos fsekben meg nincs integritasellenorzes, igy hiaba nezed.

> A netet túrom már 1 órája, de nem bírok vele :-(
>
> A mysqld --skip-grant elindul, phpmyadmin-ban lementettem minden adatot,
> merre induljak tovább?

A phpbarmiadmin kerdesehez nem szolnek hozza. Sokfele megoldas
lehetseges annak fuggvenyeben mit sikerult kidumpolni. Csak a host
tablara panaszkodott? Az a legegyszerubb, mert szinte biztos, hogy ures.
At kellene konfiguralni a szervert, hogy masik datadirt hasznaljon,
elinditani ismet es a crate_initial_db vagy hasonlo nevu scripttel (ha
mas nem, debianon a postinst script is meghivja) ujra letrehozod a mysql
database-t, es onnan a 3 host.* filevel felulirod az eredeti datadirben
levo host.* fileket.

> Az a baj, hogy fogalmam sincs, milyen felhasználók és jogosultságok voltak,
> és akik a szervert telepítették, állítólag ők sem tudnak semmit róla :-o

A mysql/user tabla tartalmazza a user/pass parokat. A jogosultsagokat a
tobb tablaban (ha csak a host serult, az a legkisebb gond, az altalaban
ures) tarolja, de ha el is szallt, a sok access denied-bol kinezheto a
logbol, hogy ki hova akart irni.

> Már rég újra akartam telepíteni, mert feltörték kb. egy éve, de vannak rajta
> fizetős progik, amikhez nem adják oda a kulcsokat...

Elso korben a hw hibat deritsd fel, ami a fileserulest okozta (en a
tapra illetve a kiszaradt kondikat neznem az alaplapon), mert anelkul
kar is kuzdeni.

--
Gabor HALASZ <halas...@freemail.hu>