Laborczi Pál írta:

>  >
> Szerintem a kettő nem zárja ki egymást.

> Nem értem ezt a választ. Egy újra telepítéssel mi változna? RPM
> csomagból ugyanúgy fölmenne ez a meghekkelt sshd. Nekem szerencsém volt,
> mert valójában nem sikerült a jelszóküldés. De aki az internetre
> közvetlenebb módon kapcsolódik, és így épít egy ssh szervert, annak a
> jelszavait már rég ellopták. És hiába változtatja meg, mert azt is
> rögtön elküldi a rendszer. És a felhasználóktól a rendszergazdáig senki
> nem tud az egészről.

Nyilván nem a gyári bináris hekkelték meg, hanem a te gépeden lévőt. Ha
feltelepítesz egy szűz rendszert, akkor megoldódnak a gondjaid. Ha megfelelően
bezárod, akkor nem fog ilyen előfordulni a közeljövőben.

> És nem értem a listán csöndet. A nyílt forráskódot használó közösséget
> nyilvánvalóan aljas támadás érte. Valaki jelszavakat lopkod és semmi
> épkézláb reakció???

Pontosítsunk. Téged ért ilyen támadás. Megértem, hogy hangsúlyosnak érzed a
problémádat de mindenkinek van saját élete. A listán önkéntesen és nem
kötelező jelleggel történik a segítségnyújtás.

> Az önvédelem mellett számomra legalább olyan fontos, hogy értesíteni kéne:
>
> 1.) a Centos (RPM?) közösséget, mert lehetséges, hogy nem is sejtik a
> veszélyt;  mert azonnali beavatkozás szükséges.
>
> 2.)  az openssh fejlesztőit, mert nem tudják, hogy gyalázatos alak van
> közöttük.
>
> 3.) A jelszó lopás mindenhol, de nálunk biztosan törvénybe ütköző, tehát
> az elkövetőt el kéne kapni. Ez nyilván nem a mi feladatunk, de ha nem
> lépünk, nem is fog történni ez irányban semmi sem.

Nosza!

> Vagy inkább ne álmodozzam?

Azt szabad, de ne mástól várj olyat, amit magadnak kéne megtenned..