On Thu, 22 Dec 2011, Salamon Attila wrote:

> Amelyik radius -ból azonosít. Így elég annak az adatbázisában cserélni a
> jelszót.

Aha... NOs, mivel radius-t illetoen eleg ujonc vagyok, ezert tud vki a
fenti metodushoz valo egyszeru konfig leirast...?

En az alabbi link alapjan probaltam elindulni,
http://wiki.freeradius.org/WPA-HOWTO

de azert van egy-ket dolog, amit nem ertek.
Pl. melyik file-ban kellene modositgatnom a jelszot:
epa.conf, clients.conf, users ?

Mondjuk az utobbira tippelek, de megjegyeznem, hogy a szoban forgo
hallgatoknak nincsen kulon accountjuk... tehat ez esetben mindenki
ugyanazt a user nevet hasznalna (pl. inflabuser)... tehat vmi ilyesmi
lenne akkor a users fileban?

inflabuser  Cleartext-Password := "password"
(ahol password=`pwgen -N 1`  pl.)

es ezt kellene orak elott frissiteni?

A masik amit meg nem latok, hogy winXP kliensben ezt hogy kell majd
megadni (eddig csak WPA-PSK -val hasznaltam wifit XP-n)... fel fog
dobni egy user/passwd ablakot?

Sajnos elegge teoretikusak a kerdeseim, mert még nincs meg a Wireless
router, ami tudna kommunikalni egy radius szerverrel... es csak januarban
lehet majd beszerezni.

Pontosabban van egy Linksys WRT54GL de az WPA-PSK -hoz van beallitva, es
mivel hasznaljak ezert nem tudok vele probalkozni... (az lenne jo, ha a
radius szervert lehetne ugy konfigolni, hogy  a jelenlegi PSK is
megmaradhatna, meg a .... vagy lehet is csak en nem ertem?)

Btw. nem jott le pontosan a howto-bol: a freeradius tud sima system
account/passwd alapjan azonositani? (az xtradiusban mintha lattam
volna ilyen lehetoseget...)

koszi a turelmet :-)
--
sZs