Sziasztok!

Van olyan linuxos fájlrendszer, amin egyszerűen bekapcsolható a
"fájlrendszer tömörítés röptében" és Deb6 alatt megvan?
Mint pl. NTFS alatt. (Ez utóbbi jó is lett volna, de egy bizonyos méret
fölött nem lehet írni a fájlba.)

Most fusecompress -t használok:
fusecompress -o fc_c:zlib,fc_b:500,allow_other /samba2/xxx-compressed
/samba2/xxx
és xxx -et osztom meg sambával.

Ez viszont íráskor nagyon lassú, mert csak egy CPU -t használ, de azt
100% -ban.

Másik tippem a ReiserFS4 volt, de úgy látom a deb6 nincs jóba vele.
aptitude install reiser4progs
mkfs.reiser4 -o create=ccreg40,compress=gzip1 /dev/loop0
Eddig jó, de:
mount -t auto /dev/loop0 /mnt/
mount: unknown filesystem type 'reiser4'

reiserfs-modules-* csomagokból csak debian-installeresek vannak, amit
nem ajánl feltenni normál rendszer alá. És ha jól sejtem 3 -ashoz valóak.
module-assistant -tal sem jutottam előre.

Meg lehet azonkívül oldani a reiser4 -et valai szép és hivatalos
csomagos módon?

Esetleg valami más FS?

Előre is köszi,

--
Üdv:
Salamon Attila

PMielőtt kinyomtatná eztaz e-mailt, gondoljon a KÖRNYEZETVÉDELEMRE /
Before printing this mail, think about ENVIRONMENTAL responsibility