Újabb, kissé hajmeresztő helyzet, azaz hova lesz a raid?

Mivel a féllábas raid-et sehogy sem sikerült az elakadásból
kimozdítanom, elővettem egy kb fél éves mentést az oprendszerről,
gondoltam, az még mindig jobb, mint a teljes újratelepítés.

Ilyen volt féllábas raid: (csak az első hármat mutatom)

Personalities : [linear] [multipath] [raid0] [raid1] [raid6] [raid5]
[raid4] [raid10]

md2 : active raid1 sda3[0]
       13084864 blocks [2/1] [U_]

md1 : active raid1 sda2[0]
       1951808 blocks [2/1] [U_]

md0 : active raid1 sda1[1]
       4883648 blocks [2/1] [_U]

Azt nem sikerült kiderítenem, hogy az sda1 role number-e miért nem 0,
mint mint a többié

Ilyen az sda vonatkozó particionálása:

/dev/sda1   *           1         608     4883728+  fd  Linux raid
automatikus felismeréssel
/dev/sda2             609         851     1951897+  fd  Linux raid
automatikus felismeréssel
/dev/sda3             852        2480    13084942+  fd  Linux raid
automatikus felismeréssel

A mentett rendszeré teljesen azonos, de önmagában nem indul, pontosabban
egy kis molyolás újraindítja magát.

/dev/sdb1   *           1         608     4883728+  fd  Linux raid
automatikus felismeréssel
/dev/sdb2             609         851     1951897+  fd  Linux raid
automatikus felismeréssel
/dev/sdb3             852        2480    13084942+  fd  Linux raid
automatikus felismeréssel

Természetesen vannak még más partíciók is, de azok most érdektelenek.

Minden szépnek és jónak tűnik a livecd-ről, indítás után azonban
hajmeresztő dolog történik: a rendszer szabályosan betöltődik, csak
eltűnik az md0 és az md1, (az md2 - meg a többiek - maradnak), az md0
helyén az sdb1, az md1 helyén a sdb2  áll a mount táblában, az md2 marad
féllábas az sda3-mal és  a mentett rendszer működik az akkori állapotnak
megfelelően.

Hogy hova tűnhet egyátalán az első két raid, fogalmam sincs.

Mivel a működés jelenleg fontosabb. mint a hibakeresés, azért minden
működő és nem működő partíciót lementettem, hátha később lesz idő
okosodni, az sdb1-et és az sdb2-őt a kézzel létrehozott md0-ra, ill. a
md1-re másoltam (állományszinten).

Az sdb igen agresszívnak bizonyult. Csak akkor volt hajlandó nem
agyoncsapni a raid-et, ha a lemez összes partícióját töröltem. Így
féllábasan fölállt a mentett rendszer, immár a raid-del együtt.

Végül az sdb-t újra partícionálva benyomtam a raid-be és így most a raid
is, meg a rendszer is 100 %-osan működik, némi frissítés és a mentés óta
történt apró változtatásokat elvégezve a rendszer pont olyan,  mint
ahogy elképzeltem.

Csak a két kérdés maradt. miért akadt el a másik, és hogy volt képes
eltűnni a raid elso fele?

Pali.