On Fri, 10 May 2013, Gyurman Attila wrote:

> Azt sem szabad elfelejteni, hogy a jó minőségű analóg kártyákban hw encoder
> van, azaz a videó feldolgozás nagy részét megoldják a CPU nélkül. IP kamerák
> esetén viszont kérdés, hogy a kapott stream-et csak rögzíteni kell, vagy
> átkódolni is. Mert nyilván hatalmas különbség van a 2 között. Plusz az sem
> mindegy, hogy figyelnie kell mozgásra is a szoftvernek, mert az is komoly CPU
> szükséglet lehet sok kameránál.

        Itt a BME-n csináltam egy rendszert (főleg vlc, ffmpeg és
mplayer), ami most épp 8 IP kamerával veszi fel az előadásokat, 1080p-ben,
igény szerint lehet online is streamelni az előadásokat különböző
felbontásban, jelszóval védve stb. A gép, ami felveszi általában nullás
loaddal megy. (Aztán a nyers videókban be kell jelölni, hogy mettől meddig
és megvágja mp4-et készít és kirakja egy webszerverre a filmeket stb.)
        Ezt csak azért írom, mert tényleg nagy különbség van ha a cél egy
biztonságtechnikai kamera vagy filmek gyártása (ezekkel a
biztonságtechnikában használt videó rögzítőkkel szinte lehetetlen filmeket
készíteni). Bár általában tudnak már olyanokat az IP kamerák, hogy ne
kelljen folyamatos felvétel: tudnak eseményekhez kötötten rögzíteni stb.
Mostanában néztem GeoVision IP kamerákat, ezek már elég jók, már kezdenek
jó streameket készíteni, bár rettentő körülményes a konfigurálásuk. Itt
nálunk ugyan lehet használni a pl. a PTZ motorokat, de inkább akadályozzák
a felvételeket, ha valaki belenyúl a kamera beállításaiba. És a forgalamzó
is általában csak pislog, amikor elmondjuk, hogy mi mire szeretnénk
használni a kameráikat, vagy hogy épp mire használjuk. Sajnos nem tudják,
hogy mit tudnak az IP  kameráik.
        Szóval attól függően, hogy mi a cél sok úton elindulhatsz.:)

--

Simon Imre