Laptopon upgradeltem jessie-re.
Reboot után látszottak a közeli WIFI routerek, de nem tudott kapcsolódni egyikhez sem.
Maintenance módban viszont kapcsolódott, volt hálózat.
Új reboot, normál, megint nincs hálózat.
Ekkor megnéztem /etc/networks/nterfaces  --  csak eth0 volt benne!
Tehát a dist-upgrade nem vette észre a WIFI modult. Kézzel beírtam, hogy wlan0, és azóta van hálózat.

Csakhogy sokféle WIFI modul van ám. Csupa véletlen, hogy emlékeztem rá. (Másik gépemben cserélhető PCMCIA WIFI kártya va, és ott folyton váltogatni kell, melyik modul, melyik interfész töltendő be.)

Az eredmény végülis  siker.   Üdv, János